Posted by: maziati | February 15, 2010

Beralih ke Blogspot.com

Rasanya dah lama saya tak layan blog wordpress ni…sebabnya sejak saya mengikuti kursus membina blog anjuran jabatan kami pada 8-9 November 2009, maka saya lebih berminat dengan blogspot.com kerana ianya ‘user friendly’. Disamping ianya serba percuma dan mudah difahami.Kami disyorkan untuk membina sekurang-kurangnya 2 blog sebagai latihan kami dalam kursus tersebut. Pengarah kami mengsyorkan dan menggalakkan kami mempunyai blog sendiri dan juga face book. Saya belum lagi berminat dengan face book ni, sebabnya bermacam2 cerita saya dengar tentang face book. Ada kawan tu kata face book ni boleh mencari kawan2 lama dan ada pula kawan tu kata ianya boleh mendatangkan fitnah dan boleh memporak-porandakan hubungan cinta. Saya terbaca juga di surat khabar, face book menyebabkan jenayah siber….saya pun tak faham, kalau macam2 cerita negatif yang timbul maka saya belum bersedia lagi ‘join the club’, bagi saya face book untuk orang2 muda, biarlah saya layan blog saja. Ekoran dari kursus itu saya membina 3 blog. Blog pertama saya khususkan kepada aktiviti saya di ofis, blog kedua saya khusukan kepada aktiviti di luar pejabat dan keluarga dan blog ketiga (Mutiara) merupakan tempat saya berkongsi maklumat dengan rakan2 yang melayari blog saya.Ianya lebih kepada cerita2 agama, kesihatan dan petua.Saya seronok kalau dapat menyebarkan info2 yang baik2 kepada kawan2. Kebanyakan cerita2 itu saya petik dari majalah2 MIDI, Anis, Keluarga, risalah2 agama dan ceramah atau tazkirah yang pernah saya dengar.manalah tau kawan2 tak sempat membelek majalah2 tu, jadi kalau mereka sempat menjenguk blog (Mutiara) saya, maka sekurang2nya mereka mendapat maklumat untuk direnung bersama.Saya suka berkongsi maklumat yang baik2 dengan kawan2. Saya ni tak pandai berceramah, tak pandai menulis, jadi mungkin dengan cara ini saya masih boleh menyampaikan cerita2 agama dan kesihatan kepada orang lain.Semoga usaha suci dan ikhlas saya ini mendapat keredhaan ALLAH jua….amin……

Walau bagaimanapun sesekali saya akan menziarah blog wordpress saya ni, sebabnya penerimaan internet sangat bagus dan cepat,ini mungkin pengguna blog,spot.com ramai penggunanya maka ianya sangat slow.Apa-apa pun wordpress saya, dah saya pautkan dalam blogspt.com untuk memudahkan saya nak update nanti.


Leave a Reply

Categories

